-
Wim Crouwel over Jan Tschichold
Items , 2009
Enthalten in: Items
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
BOOKS - Jan Tschichold, Designer The Penguin Years
Print , 2007
Enthalten in: Print
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
JAN TSCHICHOLD Y LA NUEVA TIPOGRAFIA
Visual , 2003
Enthalten in: Visual
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
Active Literature: Jan Tschichold and New Typography
Journal of design history , 2008
Enthalten in: Journal of design history
OLC Architektur , OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
The New Typography
Design issues , 1997
Enthalten in: Design issues
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
The New Typography by Jan Tschichold. Ruari McLean, trans. Introduction by Robin Kinross; foreword by Richard Hendel. Berkeley, Los Angeles and London: University of California Press, 2006. 286 pp., illus. ISBN: 978-0-520-25012-3
Leonardo , 2008
Enthalten in: Leonardo
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
From functionalism to information design: a review of Jan Tschichold's The new typography
Information design journal , 1998
Enthalten in: Information design journal
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
IN PRINT - Vol. 18-no. 1 - In a 1964 issue, Jan Tschichold revealed why he abandoned modernist sans serifs
Print , 2008
Enthalten in: Print
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
History - Lessons in printing trade journalism - For one issue, under Jan Tschichold's stewardship, a monthly trade journal, Typographische Mitteilungen, became a beacon for radical typography
Eye , 1999
Enthalten in: Eye
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
Bird in Hand - At Penguin Books, Jan Tschichold ruled with an iron fist, a rubber stamp, and a demand for unparalleled classical design
Print , 2005
Enthalten in: Print
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
in our focus: typography series this month, we turn the spotlight on Jan Tschichold. A superb new book entitled >>The Penguin Years<< deserves closer inspection than is possible in a standard review
Novum , 2007
Enthalten in: Novum
OLC Kunst und Kunstwissenschaft
-
Reduce to the max - De Zwitserse typografie is een begrip vol nostalgie. Maar hoe gaan jonge generaties Zwitserse ontwerpers eigenlijk om met grote erflaters als Max Bill en Jan Tschichold? De auteur maakte voor het zojuist verschenen boek Benzin een rondgang langs de nieuwe heiden, die destructieve strategieen combineren met de klassieke zin voor leesbaarheid en helderheid
Items , 2000
Enthalten in: Items
OLC Kunst und Kunstwissenschaft